Oszczepnicy

Zapytaj o cenę obrazu
Oszczepnicy Oszczepnicy

Twoje zapytanie zostało wysłane

  • W celu wyceny obrazu, poproszę o podanie formatu obrazu w postaci Szer x Wys, oraz krótkiej informacji dotyczącej jego tematu, lub przeznaczenia. Wkrótce skontaktuję się z Państwem, w celu omówienia dodatkowych szczegółów i propozycji.
  •     *Wymagane pola

Loading

Format
  • Obrazy olejne malowane ręcznie na płótnie, naciągniętym na drewniany blejtram. Obrazy olejne malowane ręcznie na płótnie, naciągniętym na drewniany blejtram.
  • Boki obrazu są zamalowane, gotowy do powieszenia na ścianie.  Boki obrazu są zamalowane, gotowy do powieszenia na ścianie.
  • Możliwość oprawy w ramę. Możliwość oprawy w ramę.
  • Malowane na zamówienie w dowolnym rozmiarze. Malowane na zamówienie w dowolnym rozmiarze.
  • Indywidualnie ustalane terminy realizacji Indywidualnie ustalane terminy realizacji
Kopia znanego obrazu wg Fałata. Myśliwi idący na polowanie na niedźwiedzia.

Hiperrealizm (fotorealizm, nowy realizm) narodził się w drugiej połowie XX wieku w Stanach Zjednoczonych i przez kilka lat budził zainteresowanie zarówno widzów, jak i krytyków. Powstał on jako następstwo pop-artu i opozycja do ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Obrazy hiperrealistów pojawiły się po raz pierwszy w 1970 roku na wystawie w Wenecji, a dwa lata później odniosły one duży sukces na wystawie "Documenta 5" w Kassel w RFN. Hiperrealiści postawili sobie za cel odzwierciedlanie elementów rzeczywistości z fotograficzną precyzją i właśnie przy użyciu fotografii jako punktu wyjścia. Także i wcześniejsze nurty w malarstwie wykorzystywały fotografię jako materiał pomocnicz
Kopia znanego obrazu wg Fałata. Myśliwi idący na polowanie na niedźwiedzia.

Hiperrealizm (fotorealizm, nowy realizm) narodził się w drugiej połowie XX wieku w Stanach Zjednoczonych i przez kilka lat budził zainteresowanie zarówno widzów, jak i krytyków. Powstał on jako następstwo pop-artu i opozycja do ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Obrazy hiperrealistów pojawiły się po raz pierwszy w 1970 roku na wystawie w Wenecji, a dwa lata później odniosły one duży sukces na wystawie "Documenta 5" w Kassel w RFN. Hiperrealiści postawili sobie za cel odzwierciedlanie elementów rzeczywistości z fotograficzną precyzją i właśnie przy użyciu fotografii jako punktu wyjścia. Także i wcześniejsze nurty w malarstwie wykorzystywały fotografię jako materiał pomocniczy i inspirację. Żaden z nich jednak nie posunął się tak daleko w radykalizacji tego przedsięwzięcia. Hiperrealizm nie dopuszcza bowiem żadnej twórczej ingerencji artysty. Wymaga natomiast ogromnej sprawności technicznej i precyzji. Richard Estes, Śródmieście, 1978 Hiperrealiści robili zdjęcia codziennym, często sprawiającym wrażenie przypadkowych, przedmiotom i sytuacjom. Interesowała ich także, odkryta przez futurystów, równoczesność zdarzeń. Obiektami fotograficznymi czynili więc wystawy sklepowe, karoserie i zderzaki samochodów, odbicia w szybach, a także zdjęcia paszportowe, etc. Następnie rzutowali oni fotografię na płótno przy pomocy specjalnego urządzenia zwanego epidiaskopem (rodzaj projektora) oraz precyzyjnie i obiektywnie odwzorowywali zdjęcie na płótnie. Do malowania hiperrealiści wybierali najczęściej farby pozwalające na maksymalną precyzję - farby olejne, farby akrylowe i żywice syntetyczne. Malarstwo hiperrealistyczne stanowiło swego rodzaju rękawicę rzuconą przez człowieka maszynie. To właśnie mechaniczność, odtwórczość i bezosobowość pracy zarzucali hiperrealistom ich oponenci. Główne założenia hiperrealizmu: wzorem dla pracy malarskiej jest zawsze zdjęcie lub diapozytyw, wzór fotograficzny przenoszony jest na płótno drogą projekcji, obiekty przedstawiane na obrazie stanowią dosłowne, precyzyjne odtworzenie rzeczywistych przedmiotów, tematy pochodzą wprost z otaczającej malarza rzeczywistości, prace pozbawione są wpływu cech artysty, jego osobowości i indywidualności, fotografia przestaje być tylko inspiracją i pełni rolę, nieodłącznego i świadomie wybranego w procesie tworzenia, elementu. Główni przedstawiciele hiperrealizmu w malarstwie: Richard Estes ("Bez tytułu", 1967; "Drugstore", 1970; "Przyczepa mieszkalna", 1970), Don Eddy ("Cmentarz wraków", 1971, "Nowe buty dla H", 1973-74), Claudio Bravo ("Adam"), Chuck Close ("Kent", 1970; "Leslie", 1973), Audrey Flack ("Crayola", 1972-73; "Chanel", 1974), Denis Peterson ("FootAction", "Whipping Post Lane").

No customer reviews for the moment.

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Lub Reset password