Polecane

Kategorie

Galerie Mistrzów

Lista artystów

(w nawiasie liczba reprodukcji)

Opinie Klientów

Obrazy Pani Emilii są dla mnie światłem i radością w domu od wielu lat. Kolorystyka soczysta, optymistyczna, odzwierciedla serdeczną duszę Pani Emilli. Dziękuję za ciepło dla mnie.
~ p. Beata
Czekałem trzy tygodnie na kopię obrazu wg Moneta. Ale było warto! Obraz piękny, malowany szpachelką, robi wrażenie na Klientach mojej firmy. Powiesiłem go w biurze i nie omieszkam zamówić kolejne!
~ p. Tadeusz L

Gwiazda, Tancerka, Primabalerina

Autor: Edgar Degas

 
 

Informacje techniczne


Dostępność:
Metoda malowania: ręczna
Rodzaj farb: olejne
Dostępność formatów: dowolna
Krosna malarskie: sosnowe, 2 cm grubości
szerokość: 60cm
wysokość: 80cm

Opis obrazu

Od czasów renesansu rozróżniano trzy rodzaje muzyki: muzykę, która jest w człowieku, muzykę we wszechświecie, czyli muzykę sfer i wreszcie muzykę instrumentów. Ciekawym akordem jest typ malarstwa mający na uwadze wyobraźnię i wrażeniowość, muzyczność barw, obecne zwłaszcza w okresie romantyzmu oraz w malarstwie symbolistów XIX wieku. Obserwujmy obraz i starajmy się usłyszeć jego brzmienie, dźwięk, muzykę. „Primabalerina" to dzieło impresjonistyczne. Edgar Degas potrafił świetnie uchwycić moment ruchu. Jasna tonacja barw, w jakich została przedstawiona baletnica, skupia na sobie wzrok widza. Poprzez biały strój i jasną karnację tancerki autor podkreślił jej kobiecość, delikatność, subtelność - cechy, które powinna mieć każda baletnica. Jej ruchy pełne wdzięku i uroku gesty są zgodne z ich kompozycyjnym ukierunkowaniem, są pełne ekspresji i wyrazu. Tancerka swoją pozą oddaje charakter przedstawienia tanecznego. Delikatna i subtelna kreska doskonale oddaje ulotność chwili. Przesunięcie postaci baletnicy ku krawędzi obrazu tworzy go bardziej naturalnym i realistycznym. Pozostawiając duże pole, zmusza do postrzegania przestrzeni, którą wykorzystuje baletnica w swym tańcu . Obraz "Primabalerina" robi duże wrażenie, szczególnie poprzez fantastyczne uchwycenie momentu ruchu, delikatny, subtelny, a jednocześnie bardzo dynamiczny i pełen ekspresji. Oglądając to dzieło, ma się wrażenie, jakby oglądało się całe przedstawienie, cudowny taniec primabaleriny. „Tancerka na scenie” Edgara Degasa łagodnym gestem, z gracją i twarzą pełną wdzięku, kroczy w naszą stronę. Jest w białej sukni baletowej, z bukiecikiem kwiatów wpiętych w gorset. Na drugim planie pozostają rozmazane sylwetki koleżanek. Rozłożone ramiona i lekko ugięta noga tancerki mogą sugerować, że właśnie spektakl się skończył i wyszła ona ponownie na scenę, by zebrać oklaski. Z całą pewnością jest dumna i zadowolona ze swojej profesji. Artysta z dużym wyczuciem namalował grację, z jaką porusza się tancerka. Degas był malarzem, który starał się ukazywać rzeczywistość we wszystkich jej przejawach. U ludzi interesował go przede wszystkim ruch, gest, zdecydowanie mniej ich życie wewnętrzne. Najwięcej miejsca w jego malarstwie zajmował balet. Michał Ałpatow w swojej „Historii sztuki” stwierdza, że „(…) stał się dla niego jakby magiczną kryształową kulą, poprzez którą widział i rozumiał świat i ludzkie losy. W scenach teatralnych przejawiał ten sam dar obserwacji, co w obrazach rodzajowych, nie ograniczając się wyłącznie do wartości widowiskowych.” Z kolei Paul Valery istotę twórczego wysiłku podsumował: „Usiłował i odważył się podsumować to, co ulotne, z nieustającą pracą, zamknąć impresję pogłębionym studium, chwilę – w trwaniu myślącej chwili” Zafascynowany światem baletu Degas prowadził widza do sal prób. Na jego płótnach balet, który z widowni wydawał się królestwem tancerek spowitych w zwiewne tiulowe spódniczki, zyskał inny, głęboko ludzki sens. Artysta ukazywał trud i wysiłek tancerek oraz godziny wyczerpujących ćwiczeń. Była to cena za krótkie chwile szczęścia i uznania widzów podczas występu. Patrząc w naturze na obraz morza, słyszymy jego szum, kiedy jesteśmy na łące, do naszych uszu dociera ciche brzęczenie owadów, szelest traw, świergot ptaków. Żyjemy w świecie, w którym obraz łączy się nierozerwalnie z dźwiękiem, muzyką, nawet książki lubimy czytać przy wyciszającej i relaksującej muzyce. Wnikając zmysłami w dzieło malarskie, w naszej wyobraźni wyczuwamy instynktownie towarzyszące obrazowi dźwięki czy wręcz muzykę. Czyż wpatrując się w tancerki z obrazów Edgara Degasa, nie słyszymy kojącej i miłej dla naszych zmysłów muzyki? Myślę, że barwy, gest i ruch tancerek z obrazów malarza pięknie komponuje się z muzyką Debussy’ego, który w swoich kompozycjach jako "narzędzia" ekspresji używał pięknych, harmonicznych barw.

Pracownia Malarska

Obrazy olejne malowane są ręcznie, farbami olejnymi na płótnie, naciągniętym na drewniany blejtram. Format obrazu jest dostosowany do prośby Klienta. Jest możliwość namalowania obrazu w dowolnej wielkości.

Cena dzieła bez ramy. Obraz można powiesić na ścianę bez konieczności oprawiania w ramę, jednak na życzenie Klienta, za dopłatą, jest możliwość oprawienia obrazu w drewniana ramę, w dowolnym kolorze.

Obraz olejny dostępny jest na zamówienie przez kliknięcie ZAMÓW OBRAZ po prawej stronie.

Średni czas malowania obrazów, zależnie od stopnia trudności, to około 2-3 tygodnie.

Wysyłka kurierem UPS. Koszt przesyłki, podany jest w wiadomości zwrotnej, po złożeniu zamówienia. Do formatu 120x90cm – 35zł, wielkie gabaryty- ok. 150zł.